Kobiecy blog

next arrow

Na szlaku

Wietrzna Cergowa

Cergowa to zalesiony szczyt Beskidu Dukielskiego w Beskidzie Niskim, na południowy wschód od Dukli. Posiada trzy wierzchołki (od zachodu): 716 m n.p.m. (z żelaznym krzyżem oraz wieżą widokową), 683 m n.p.m. i 681 m n.p.m. Jej sylwetka góruje nad Duklą. Występują tu liczne wychodnie piaskowca cergowskiego oraz jaskinie. Góra odwiedzana jest przez paralotniarzy. W 2018 wybudowano na najwyższym wierzchołku turystyczną wieżę widokową. Jej otwarcie nastąpiło 27 października 2018 roku. (źródło: wikipedia)

Niedzielny czas postanowiliśmy spędzić aktywnie. Ponieważ już od samego rana zapowiadała się piękna pogoda, nie pozostawało nam nic innego, jak tylko spakować plecak i ruszyć w góry. Tym razem nasz wybór padł na znajdującą się w niewielkiej odległości od nas górę Cergowa.

Spakowaliśmy plecaki, termosy z herbatą, małe przekąski na wypadek, gdy opuszczą nas siły :) i z ogromną radością wyruszyliśmy. Po dotarciu na miejsce, które obraliśmy sobie jako początek marszu okazało się, że na zewnątrz nieźle wieje. Oczywiście ten fakt w niczym nie przeszkadzał naszej ekipie. Otuliliśmy się ciepło i ruszyliśmy przed siebie wybierając czerwony szlak.

Niewielki odcinek trasy prowadzi droga asfaltowa, później wędrującego czeka już tylko las. W wyższej partii natrafiliśmy na pozostałości śniegu, momentami było dość ślisko ale daliśmy radę. Zresztą naszą radość możecie zaobserwować na poniższych fotografiach :)

IMG 6261

IMG 6286

IMG 6294

IMG 6297

Powyżej zdjęcie z cyklu: znajdź różnicę :) Muszę przyznać, że sporo frajdy mięliśmy podczas tego wypadu. Co ciekawe szlak, którym poruszaliśmy się, był praktycznie pusty. Zero tłumów, tylko my i przyroda - rewelacyjne uczucie. Na szczyt (do wieży widokowej) szliśmy 1:20 h, powrotna droga minęła dużo szybciej, bo w większości było z górki na pazurki :)

IMG 6301

IMG 6305

Edythe
I absolutely love your blog and find almost all of your post's to be exactly I'm looking for.Does one offer guest writers to write content in your case?I wouldn't mind producing a post or elaborating on most of the subjects you write related to here.Again, awesome web log!
Justine
Thanks in favor of sharing such a nice idea, paragraph is nice, thats why i have read it entirely
Eryk
Świetna wieża widokowa. Zdecydowanie polecam.