Kobiecy blog

next arrow

Na szlaku

Mogielica

Królowa Beskidu Wyspowego 1170 m.n.p.m.

Ponieważ na mapie Polski na hasło ,,Mogielica” wyskakuje kilka kombinacji, postanowiliśmy zrobić dokładne rozeznanie, czy oby na pewno dana Mogielica jest najwyższym szczytem Beskidu Wyspowego. Znaleźliśmy :) Plan cudowny: Ruszamy w góry! W tym miejscu możecie sobie wyobrazić jak ja się zachowuję. Energia mnie rozpiera i o ile nie znoszę pakowania, to wyprawka w góry jest dla mnie największą przyjemnością.

1170 m.n.p.m. ma pachnąca lasem Królowa Beskidu Wyspowego. Wielu określa Mogielicę mianem najładniejszego szczytu tego pasma i tak też jest.

Na Mogielicę prowadzi kilka szlaków. My zdecydowaliśmy się na szlak niebieski.

Jurków- Polana Cyrla – Mogielica – Jurków

Krajoznawcza rodzinna wycieczka z Jurkowa, w gminie o cudownej nazwie Dobra.
Dojechaliśmy na parking pod przepiękny, drewniany kościół w Jurkowie. Na parkingu? Ubieranie butów do wędrówki, ogarnianie ekwipunku z uwzględnieniem siły niosącego tj. mama i tata full opcja. Dzieci opcja mini: córka apteczkę, a syn płaszcze przeciwdeszczowe. Z tego podziału najmniej zadowolony jest tata. Choć uświadamiamy go za każdym razem, że zwiększony bagaż jest w trosce o jego bicepsy :)

Stojąc tyłem do kościoła, ruszamy w prawo, do skrzyżowania. Następnie w lewo na most i tuż za nim, skręcamy znowu w prawo. Tutaj po raz pierwszy zauważamy informację o niebieskim szlaku. Początkowo wędrujemy wśród domów, by po chwili ujrzeć dokładne oznaczenie szlaku i kamienistą drogę.

W drodze na Mogielicę

Droga na Mogielicę jest jednostajna i dość męcząca. Poruszamy się w większości przez las pięknie zagłębionym leśnym wąwozem, który miejscami ,,nakropiony” jest błotem, a w innej lokalizacji męczy i spowalnia marsz zalegającymi na trasie kamieniami. Las jest dość gęsty i innych niż Polana Cyrla widoków nie ma. Ona jest magiczna. Porośnięta krzakami jeżyn i borówek otwiera przed wędrowcami cudowne widoki Pasma Łososińskiego. To taka nagroda dla turysty, gdy ma zmęczone marszem nogi, może nakarmić duszę niebiańskim widokiem.

Niebieski szlak na Mogielicę, to trening charakteru. Trudne podejścia uczą pokonywać własne słabości, mierzyć się sam ze sobą, by w końcu na szczycie powiedzieć: dałam radę!

Radość nie do opisania. Właśnie za to, tak bardzo kochamy góry.
Po drodze napotkaliśmy na stare kapliczki i stacje drogi krzyżowej. Na szczycie Mogielicy króluje wieża widokowa, a z niej widok na cały obszar Beskidów pokrytych lasami.

Szlak niebieski z Jurkowa to około 2-3 godziny na szczyt i 1,45 h w dół.
Beskid Wyspowy ma charakterystyczne masywy górskie pooddzielane od siebie przełęczami i dolinami.

Mogielica zdobyta!

Ania :)

W drodze na Mogielicę

Konik Stefan :)

W górach jest wszystko, co kocham

Wieża widokowa na Mogielicy

Borówki prosto z krzaczka

Wojciech Węgrzyn
W pełni nie anonimowo i z całą odpowiedzialnoś cią :) Ty po tylu latach nadal piękna jesteś :) P.S. Fotki rewelacja ;)
Kobieta kreatywna
Wojtku! Miło cię tutaj gościć :)
Jarosław M. z Zielonej Wyspy
Wojciech Węgrzyn powiedziała :
W pełni nie anonimowo i z całą odpowiedzialnością :) Ty po tylu latach nadal piękna jesteś :) P.S. Fotki rewelacja ;)
Potwierdzam . I pozdrawiam :)